donderdag 12 februari 2015

Wat een leuke hond! Wat voor een merk is het?


Vroeg een oudere mevrouw mij van de week toen ik Charley uitliet.
Een hele normale vraag toch? Ik antwoordde dan ook vriendelijk: "een Engelse Setter mevrouw".
"Goh die zie je niet veel", zei de dame en daar had ze gelijk in.
Nu was haar hond ook geen alledaagsje en uit beleefdheid vroeg ik zo ongeveer dezelfde vraag; "en die van u? Dat is zeker geen rashond?". Niet helemaal de juiste toon natuurlijk. "Jazeker wel", zei ze, misschien terecht een beetje pinnig,  "het is wel een echte rashond, het is een Boelap".

Oké, ik moet toegeven, ik ben een newbe op het gebied van honden. Charley is immers nog geen twee en daarvoor heb ik nooit een hond gehad.
Maar.....ik had me wel uitermate verdiept in de wereld van de hondenrassen en kijk zelfs wekelijks een hondenprogramma op Discovery of zo, maar een Boelap? Nooit van gehoord!!


"Goh"zei ik dan ook, "die zie je niet veel" en ik bedacht me dat ik thuis meteen even zou Googlen op Boelap. Dat was lastiger dan gedacht want het bleek geen Boelap maar een chique Boulab; een kruising tussen een Berner Sennen en een Labrador. Helemaal geen echte rashond dus! Ha! Een gewone bastaard! Dat zou ik haar wel even vertellen.
Ik ben nog terug gerend met Charley op mijn hielen om mijn gram te halen maar oude dames met Boulabben zijn dan toch weer sneller dan je denkt! De B**ch!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten