maandag 9 februari 2015

Fenna, de gekte voorbij.......


Hahahhahahah ik kan echt niet anders dan lachen hoor wanneer ik berichten lees als deze:

Wat een teleurstelling.
Met dank aan alle medehaaksters die t nodig vinden om de hele voorraad te kopen voor de winkel t uitgepakt heeft. (T gaat gewoon in de zelfde dozen weg als dat t binnenkomt) Is er geen Fenna meer te krijgen in de regio.
Ik heb dit nog nooit gebruikt. Maar had een idee in mn kop en daar wilde ik dit graag voor gebruiken. Alle wibras gebeld in de regio. .. niks!
En hier komen dozen en dozen voorbij met de vraag. Wat zal ik er eens van maken?!?!
Nu ik had het kunnen gebruiken en er werkelijk van wat kunnen maken. Terwijl t bij jullie de kast ligt te wachten op een plan
Sorry ik moest ff mn frustratie kwijt.
Mm idee gaat dus de kast in. Tot ik toevallig een keer een leuk verloop wolletje tegen kom.

"waar gaat dit over? "vraag je je af? Over brei/haakgaren dat alleen te koop is bij de Wibra,


100 % acryl maar, dat moet gezegd, in prachtige verloopkleuren. Het garen is, wanneer eenmaal leverbaar niet aan te slepen en binnen een paar uur uitverkocht. Via Facebook houdt men elkaar op de hoogte van de voorraden. Bovenstaand bericht heb ik uit een haakgroep op Facebook geplukt. Het is dus een authentieke post van iemand die naast het net vist en vindt dat de rest van Nederland rekening met haar moet houden. En zij is niet de enige. 
Er zijn 2 soorten Fenna-mensen in Nederland: degene die zodra het er is de hele voorraad kopen zonder dat ze weten wat ze ervan gaan maken. En de andere soort, die steeds te laat komt en klaagt over het feit dat er gehamsterd wordt. Omdat dat natuurlijk gewoon niet eerlijk is. Ok, je hebt nog een soort: de soort die toevallig mazzel heeft en 6 bolletjes kan kopen, maar die soort is niet zo vermakelijk. De Fenna-hamsteraars schamen zich er ook niet voor de niet gebruikte bollen garen op Marktplaats te zetten voor een eurootje of wat per bol meer. Dat kan natuurlijk helemaal niet! 
Eigenlijk is het allemaal de schuld van de Wibra. De medewerksters van de Wibra moeten dat beter regelen, gewoon rantsoeneren. Maximaal 7 bollen per klant per dag, dus niet naar buiten lopen en weer langs de ingang binnen lopen. En ook geen vriendinnen meenemen om voor jou nog eens 7 bollen te kopen. Nee! En langs meerder filialen gaan en hetzelfde trucje uithalen kan natuurlijk helemaal niet. 
En het Wibra hoofdkantoor? Zij moeten het aanleveren beter plannen; elke dag een stukje van de totale levering zodat mensen die werken op de dag dat normaal geleverd wordt ook een kans maken. 
Snap je? Het is gewoon niet eerlijk want iedereen heeft Fenna en ikke niet..........


16 opmerkingen:

  1. Ha,ha. Ik ben er ook eentje die altijd mis grijpt. Heb het nog nooit in het ëcht"gezien, alleen op foto's. Maar ooit komt er een dag...........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ook nog nooit in het echt gezien..

      Verwijderen
    2. Gisteren gekocht, 2x8 bollen fenna, ben benieuwd!

      Verwijderen
    3. Gisteren gekocht, 2x8 bollen fenna, ben benieuwd!

      Verwijderen
  2. Je vergeet één groep en wel degene die niets met Fenna heeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, daar hoor ik ook bij. Maar dat zijn dan eigenlijk ook geen Fenna-mensen he? Meer anti-Fenna mensen.....

      Verwijderen
  3. Haha,, leuk geschreven. Ik ben gelukkig niet vermakelijk, want ik behoor inderdaad tot de soort die per ongeluk tegen wat bolletjes is aangelopen en die het tegen een normale prijs op Marktplaats heb kunnen kopen. Ook dit keer wacht ik het maar weer rustig af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt geluk! Ik heb nog nooit 1 bol in het echt gezien! Zaterdag nog geweest maar alles al weer op......ik ga iets anders bestellen ;)

      Verwijderen
  4. Drops Delight heeft prachtig verlopende kleuren! € 2,35 per 50 gram. Volop verkrijgbaar.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha leuke blog. Wist niet eens dat Fenna bestond, ga morgen meteen kijken, wie weet heb ik beginnersgeluk 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou er niet op rekenen hahaha, maar laat even weten of jij tot de uitverkorenen behoort, gun het je van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het gekke is dat het al jaren bestaat en er vroeger kilo's van in de winkel lagen en nie and keek er naar om. Behalve ik, wasrdoor ik wel een prachtige sjaal heb. Haha (gemeen lachje naar de mensen die steeds achter het net vissen) 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben van de Fenna afgestapt inderdaad door dit soort idiote berichten en juist omdat ik NIET EXACT hetzelfde wil maken als een ander en geen zin heb om maanden en zelfs tot een jaar te wachten dat er weer garen is. Honderden mensen lopen namelijk in hetzelfde. Ook al gemerkt, dat ik met mijn poncho over een beurs liep. Ik was nummer heleboel met exact dezelfde. Ik ben geen vee.

    Ik heb idd nog wat liggen wat nog afgewerkt moet worden omdat ik tekort kwam, netjes nog anderhalve bol ervoor. Thats it.
    En wat ik over had en niet meer gebruikte, doorverkocht volgens de echte prijs of zelfs goedkoper omdat er misschien een paar meter af was.

    .Zulk geweldig garen vind ik het ook niet. Je kan het stuk trekken zonder enige kracht. De kleuren kunnen idd geweldig mooi zijn. Maar dat is het dan ook.

    Ik heb liever dat ik af en toe kan bij halen/bestellen als ik het nodig heb. En niet inderdaad moord en doodslag kan tegenkomen bij de Wibra. Dan maar een euro meer en betere kwaliteit en ja dat is geheel persoonlijk. De 1 vind het geweldig garen en de ander niet.

    BeantwoordenVerwijderen